A képzések eredményességét a megrendelők mintegy háromnegyede méri. A hatékonyság elemzése terén elég változatos eszköztár áll a humán erőforrással foglalkozók rendelkezésére. Ezért aztán mindenki másképp csinálja. A megrendelők nagy része kérdőíveket töltet ki a résztvevőkkel, van aki teszteket készít, vagy strukturált visszajelző lapot használ. Vannak után követő tréningek és interjúk a tréning után közvetlenül egy hónappal és félévvel. Van, aki egyszerűen azt vizsgálja, hogy milyen mértékben használják a résztvevők a megszerzett tudást a mindennapi munkájuk során. De létezik mindezek kombináltalkalmazása is. Az eredményes tréningnek két fő ismérve van a megrendelők szerint az egyik, hogy erősödik a munkatárs motivációja, a másik az, hogy szakmai készséggel fejlődnek. Frances Bee a következő értékelési listát javasolja a megrendelők és a tréningcégek számára: Azonosítsa a képzés folyamat kulcsembereit azok a személyek, akik a pénzügyeket ellenőrzik, akik a vállalati politikát fejlesztik és döntéseket hozzák és vonja be őket a rendszerbe. Állapodjanak meg az értékelés céljából, mit szeretnének megtudni. Határozzák meg a következtetéseket és a belőlük eredő további feladatokat.